Ik liep al langer met het idee om mijn website over How To Make a WordPress Website te voorzien van een nieuw thema.
Omdat ik daarbij ook over wilde gaan op een Responsive Thema heb ik daar dezelfde Metro Theme van StudioPress ingezet.
Eerder was daar het Enterprise thema actief waarbij je een anders ingedeelde Homepage had.
de nieuwe site heeft nu drie Featured Articles die verwijzen naar de belangrijkste introductie pagina's en vijf Blog artikelen die vanzelf wisselen als er een nieuw bericht geschreven wordt.
WordPress Layout Wijziging
De interne lay-out van de site is ook veranderd, er staat nu een kolom minder.
Bij de oude lay-out was er eerste een klein menu, dan de inhoud en dan een breder menu.
Door het kleine menu te laten vervallen is er nu meer ruimte voor de inhoud.
Die inhoud wordt ook nog aangepast en verbeterd om nog meer waarde te bieden aan de bezoekers.
Beperking van Advertenties
Een andere wijziging van de opmaak is het reduceren van het aantal banners op de pagina.
Het advertentie blok met vier keer een 125 x 125 pixel banners is nu vervangen door een blok van twee onderaan de pagina.
De roterende advertenties en affiliatie advertenties onder de tekst zijn vervangen door een Google Adsense blok van 336 x 280. Daarbij sta ik bij dit advertentie blok alleen tekst advertenties toe.
De Adsense advertentie in de tekst blijft tekst en afbeeldingen tonen op formaat 468 x 60, alleen is nu de lijn onder dat blok verwijderd.
Als de site verder van vernieuwde en verbeterde inhoud voorzien is, stuur ik een Reconsideration verzoek naar Google om te zien of de site voorheen mogelijk een spam penalty gekregen heeft. Dat zou mogelijk geweest zijn door foutieve instellingen bij een plugin die automatische links maakt van bepaalde termen.
Overige Wijzigingen in de Opmaak
In het menu is de mogelijkheid om voor email updates in te schrijven nu groter gemaakt en wordt nog eens herhaald onder het artikel.
Top menu is verbeterd met alle pagina's en een primair menu is geplaatst met de standaard Sitemap, Contact en Privacy pagina en een paar voor de FTC noodzakelijke pagina's.
Ook is de WordPress SEO Plugin van Yoast weer terug geactiveerd, dit maal echter zonder de xml sitemap functie. Die wordt weer als vanouds gedaan door de Google XML Sitemap Plugin.
Bij deze laatste zijn de nieuwe pagina's voor de FTC uitgesloten, de pagina's zelf staan ook op No Index via een WordPress SEO optie.
Nu maar afwachten wat dit de komende weken op gaat leveren in verbeterde bezoekers aantallen en hopelijk weer wat meer affiliatie en Adsense inkomsten.
Geef een reactie